onsdag 17. februar 2010

La Universidad



Vi holder til på facultad de Ingenierá. Det var litt absurd å sitte på biblioteket der og skrive enkle ord og setninger på banal-spansk, når de andre rundt meg leste tykke, og trolig vanskelige, bøker. Jeg bare skriver ting som: "Jeg spiser lunsj. Vi spiser lunsj". "Jeg låser sykkelen"... Hadde jeg enda sittet på fakultet for økonomi, hadde jeg følt meg mer hjemme, og på linje med de andre studentene. En såkalt 5 års utdanning tar 7 år her. Totalt går det 11000 studenter på dette fakultetet, som er ett av de ca 10-12 offentlige. Jeg vet ikke hvor mange som studerer totalt i Buenos Aires. Fakultetet holder til i det gamle palasset som var bygd til Eva Peron, og for arbeiderne. Fakultetet er shabby, langt fra moderne men spekket med marmor og orginalt treverk fra tiden den ble bygd. Bygger er massivt, og veier trolig ekstremt mye tilsammen. Det er fortsatt sommerferie her, så det er ikke så mange studenter her ennå. Blir spennende og se hvor fullt det blir.

















Kantina skal liksom romme 11000 personer, men er ikke større enn det den ser ut på bildet.




1 kommentar:

  1. Ser ut som det kan bli ganske fullt når resten av studentene kommer ja. Når slutter sommerferien?

    Stilig bilde av trappa :)

    SvarSlett