fredag 12. mars 2010

Forrige uke

Det er litt for lenge siden jeg skrev sist i bloggen ser jeg. Spanskundervisningen går som normalt nede på fakultetet. Vår seminarleder er veldig flink, og en skulle tro han hadde en drøm om å bli en artist av noe slag. Han er veldig flink til å tegne og mime når han skal forklare et ord. En drøm å ha på laget i "Fantasi". Vi er seks personer i seminargruppen, tre gutter og tre jenter, så vi er overrepresentert med gutter, siden det egentlig er én gutt per fem jenter her. I tillegg har vi gramatikkundervisning med Jørgen. En koselig fyr som lærer jentene hvordan en svarer på flørting fra argentinske gutter. Undervisningen i litteratur går også bra, men jeg merker at jeg egentlig ikke er typen som kunne studert litteratur.

I forrige uke var jeg på en pitteliten utflukt til Tigre, som er det stedet som folk fra Buenos Aires bruker å ta en kort "ferie" til. Det er 35 km unna og koster litt over to pesos tur-retur med toget. Jeg lekte turist en times tid ved å ta en båttur oppover kanalen opp mot deltaområdet.




To tredjedeler av oss hadde dratt til stranden fem timer unna, så vi hadde det koselig hjemme med litt færre folk her. Fikk plass rundt ett bord.



På søndag var den store månedlige sykkeldemonstrasjonen i Buenos Aires. Cirka 200 syklister, inkludert jeg og en del andre fra huset, markerte at vi ville bli sett i trafikken. Dette gjorde vi ved å kjøre mitt på veien. Aksjonen er jo på en søndag, så det er ikke så mye trafikk vi sperret, men bilister her er hissige og ivrige på hornet. De har ikke det store hatet som mange bilister i norge har, men desto mer utålmodige i trafikken. De er bare ignorante på andre trafikantgrupper, og for bilister er det førstemann frem.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar