søndag 28. februar 2010

Hverdagsliv

Jeg skriver ikke så mye om hverdagslivet i denne bloggen, så her kommer det kort fortalt.


I går sov folk her i Pichincha-huset lenge etter bursdagsfeiringen på fredag. Jeg dro for å hente sykkelen min klokken 1200, men møtte bare en vaskedame som sa at jeg skulle komme tilbake til 1500. Jeg gikk ned Avenue Rivaderia på hjemveien, via en del boder og markeder som bruker å være langs denne avenyen på lørdager. Deretter hentet jeg sykkelen min, og syklet til det økologiske reservatet som ligger mot havet i Buenos Aires sentrum. Her pugget jeg gloser på en benk etter å ha stukket føttene mine i havet for første gang i Argentina. På kvelden dro vi (Mikke, Ebba, Elin og Jeg) til en jazzklubb som ligger i Palermo-området. Veldig bra sted med live jazz-spilling.

I dag har jeg spist frokost. Tre ristede brødskiver med totalt to stekte egg med revet (knivskrapet) mozarella-ost, som jeg kjøpte på det økologiske markedet og litt timian på toppen, ett glass melk og én yoghurt. Det var alt om mitt hverdagsliv for denne gang. Planen nå er å lese litt spansk, og kanskje går vi ut til en park og pugger gloser sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar